flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення про надходження та розгляд справ про адміністративне правопорушення за 1 квартал 2013 року .

УЗАГАЛЬНЕННЯ

Про надходження та розгляд справ про адміністративне правопорушення за

1 квартал 2013 року .

 

Розгляд справ про адміністративні правопорушення – це  основна стадія провадження в справах про них, на ній вирішуються найважливіші завдання цього провадження. Ці завдання полягають у встановленні винних і забезпеченні правильного застосування законодавства з тим, щоб до кожного правопорушника були застосовані справедливі заходи адміністративного впливу.

З метою правильного і своєчасного вирішення кожної справи про адміністративне правопорушення Ульяновський районний суд ретельно підготовлюється до її розгляду.

В ст.278 КпАП вказано питання, які необхідно вирішити під час підготовки: чи належить до компетенції суду, розгляд даної справи; чи правильно складено протокол та інші матеріали справи; чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду в суді; чи витребувано необхідні додаткові матеріали; чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

В разі встановлення неповноти матеріалів, поданих до розгляду, суддя Ульяновського районного суду до якого надійшли матеріали, витребовує додаткові відомості та матеріали або справу повертає за місцем складення протоколу для усунення недоліків.

Строки розгляду справ які зазначені в ст.277 КпАП, суддями Ульяновського районного суду не порушуються. В більшості випадків справа про адміністративне правопорушення розглядається в 15-денний строк з дня одержання судом  протоколу та інших матеріалів справи. Крім цього, справи про деякі правопорушення, визначені ст.277, розглядаються в 7-денний, 5-денний та 3-денний строк. Ще коротший строк – одна доба – встановлено для розгляду справ про дрібне хуліганство, розпивання спиртних напоїв у громадських місцях, злісну непокору, виявлення неповаги до суду та деякі інші.

При розгляді матеріалів адміністративного правопорушення суддями Ульяновського районного суду  здійснюється дослідження доказів в справі відповідно до вимог ст.280 КпАП, в якій визначаються обставини, що підлягають з’ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення. Це входить до обов’язків органу (посадової особи), який повинен з’ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності. Обов’язково встановлюється, чи є обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Розгляд справ про адміністративне правопорушення в загалом закінчується винесенням постанови. Постанова остаточно оцінює поведінку особи, яка притягається до відповідальності, встановлює її винність або, навпаки, невинуватість, визначає захід адміністративного впливу.

Відповідно до ст.284 КпАП постанова по справі може бути трьох видів: про накладення адміністративного стягнення, про застосування до неповнолітніх заходів впливу виховного характеру і про закриття справи. Остання виноситься в разі оголошенні усного зауваження, передачі матеріалів на розгляд громадськості, прокурору, органу попереднього слідства чи дізнання, а також за наявності обставин, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення.

Кожна постанова по справі про адміністративне правопорушення містити ряд відомостей та реквізитів. Перш за все зазначаються найменування суду, який виніс постанову, дата розгляду справи, відомості про особу, щодо якої вона розглядалася, викладаються обставини, встановлені під час розгляду справи, зазначаються нормативний акт (стаття КпАП), який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення, та прийняте по справі рішення.

В разі необхідності в постанові відображається рішення про відшкодування винним майнової шкоди, а також вирішення питання щодо вилучених речей і документів. Постанови які винесені суддями Ульяновського районного суду як будь-яка постанова містять вказівку на порядок і строк її оскарження.

 

1. Аналіз статистичних даних .

 

Згідно статистичних даних у Ульяновському районному суді щодо кількості надходження та розгляду справ про адміністративне правопорушення, станом на 1 квітня 2013 року, наростаючим підсумком з 1 січня 2013 року до Ульяновського районного суду  Кіровоградської області  надійшло та розглянуто, а саме:

 

-         надійшло -73 справи;

-         розглянуто -66 справ;

-         не розглянуто -21 справа;

-         накладено адміністративне стягнення – 60 справ;

-         закрито справи -7 справ;

-         звільнено від адміністративної відповідальності за малозначністю правопорушення -3 справи;

-         закрито з закінченням строків накладення адміністративного стягнення – 1 справа;

 Накладено адміністративне стягнення:

-         Штраф -33 справи;

-         Громадські роботи – 22 справи;

-         Адміністративний арешт- 5 справ;

В основному в Ульяновському районному суді перевищують справи про адміністративне правопорушення, яке передбачене ст.. 130 КУпАП ( Керування транспортними засобами або судами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого  сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції).

При розгляді справ даної категорії  судді у відповідності до статей 245, 251, 252, 256, 280 КУпАП повно, всебічно та об'єктивно досліджуються всі обставини справи в їх сукупності, та виносять законні та обґрунтовані постанови по справах.

Так в постановах судді посилаються не лише на протокол про адміністративне правопорушення, а й на докази, що підтверджують вчинення даного правопорушення особою: протокол проведення огляду на стан сп’яніння з участю понятих, власноручно написані пояснення правопорушника та їх усні пояснення в суді.

При призначенні адміністративного стягнення враховуються дані про особу правопорушника, його каяття, вік, вчинення правопорушення вперше, або ж притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень передбачених іншими статтями КУпАП  протягом року, наявність або відсутність небезпечних наслідків, наявність або відсутність посвідчення водія на право керування будь - якими транспортними засобами.

До правопорушників ( які двічі притягувався до адміністративної відповідальності за вчинення  правопорушення, передбаченого ст. 130 КУпАП та були уже позбавлені права керувати всіма транспортними засобами на два і більше років, але в цей період знову в нетверезому стані керували транспортним засобом) було застосовано стягнення у вигляді вилучення транспортного засобу, (ст.130 ч. 3 КУпАП).

Виносячи постанову про закриття справи у зв’язку з відсутністю в діях правопорушника складу правопорушення судді досліджують матеріали справи, пояснення правопорушника, надані докази.

В постановах обов’язково вказуються дані про особу правопорушника його місце проживання, місце роботи, сімейний стан.

При застосуванні адміністративного стягнення у вигляді арешту враховується особа правопорушника та ступінь скоєння адміністративного правопорушення, чи займається особа суспільно – корисною діяльністю та неодноразове притягнення до адміністративної.

При накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу враховується матеріальне становище правопорушника, постійне місце роботи та інше.

Висновок :

З результатів аналізу розгляду справ про адміністративні правопорушення протягом 1 кварталу 2013 року вбачається, що суддями Ульяновського районного суду виносяться цілком обґрунтовані постанови по справах про адміністративне правопорушення, про що свідчить відсутність скасованих та змінених постанов.